14 August 2008

sahabat sejati

SAHABAT SEGALANYA

sahabat kadang-kadang mengajar kita segalanya.sahabat selalu membuat kita tersenyum.
manusia ada pelbagai cerita hidupnya sendiri.manusia mana yang tak punya sahabat??mungkin tidak bersahabat tetapi ada kawan.....manusia sendiri tidak tahu hargai apa itu kawan,apa itu sahabat??

sahabat
manusia yang kenal erti sahabat akan menghargai sahabatnya wat selamanya....
kadang-kadang kita sendiri membuat silap pada sahabat...............
namun seseorang yang punya sahabat cuba amati apa yang die telah lakukan pada sahabatny....
hakikatnya bukan semua manusia itu sempurna...
kesempurnaan akan mengajar erti kebanggan dan kesombongan.....
manusia tidak ada yang sempurna....
hanya ALLAH S.W.T yang sempurna
DIA pencipta segalanya dan dia juga adalah segalanya....
kita sebagai manusia tak mampu menilai diri sendiri..
kesilapan yang kita lakukan tak kita sedari hanya insan yang bergelar sahabat akan mencuba menegur kita......
jadi kawan-kawan di luar tu cuba-cubala hargai sahabat anda dan renung-renungkan apa erti sahabat sebenar-benarnya..........................


CINTA YANG SEJATI

hidup ku penuh dengan pengalaman yang melukai hatiku...
hatiku telah di carik-carik bagai kain yang buruk.....
aku sedar siapa aku yang sebenar kerana aku adalah hamba ALLAH S.W.T yang hina...
macam orang lain selalu kata cinta bukannya indah...
ada juga yang cakap cinta itu buta...
tapi bagi aku cinta itu mengajar aku erti kesabaran....
dan aku pun tahu cinta bukanlah segalanya bagi aku..
yang aku tahu CINTA KEPADA ALLAH.S.W. adalah kekal selamanya...
aku membawa hatiku yang duka ke alam yang lebih sepi...
kehidupanku mula berubah kerana mahu mengenal erti cinta...
sekarang aku faham yang aku juga mampu hidup tanpa cinta......
asalkan aku tidak hilang cinta dari ALLAH S.W.T....

CINTA BUKAN PENENTU KEHIDUPANKU
Saat aku memberinya peluang aku telah pun di lukai lagi..
dia tak menhargai ape yang aku berikan.. kini aku hanya mampu ucapkan pasrah atas segalanya yang belaku...
yang aku mampu hanya doakan kebahagiaannya..

No comments: